Ny blogg!

Japp. Nu händer det. 
 
Efter fem år (kanske mer tillochmed) så byter jag bloggportal och bloggadress!! 
Jag går numera under "endorfinkick" och bloggar ifrån nouw. Min nya bloggadress heter nouw.com/endorfinkick! Jag har tagit med mig heela denhär bloggen (ja, alla inlägg, recept, bilder etc) dit. Så smidigt! SÅ. Häng med mig dit bort vet jag! 
 
HÄR hittar ni min nya blogg!
 
 

Sunday runday

Hej alla fina ♥
 
Nej, tyvärr så springer jag inte idag. Jag tränar inte alls - söndagar är numera mina vilodagar. 
 
MEN för er som inte har träningsvila idag så har jag ett intervalltips! Dehär är faktiskt en utav mina absoluta favoriter, eftersom man inte mäter sträcka och prestation lika mycket som andra intervaller - jag brukar inte ha någon koll alls på exakt hur långt jag har sprungit och jag tror att det växelvis kan vara riktigt bra. 
 
Det kallas "fartlek" och handlar om att springa på känsla. Jag föredrar att springa dem inomhus just nu eftersom det är så slaskigt ute, men då underlaget är bättre så är utomhus att föredra alla dagar i veckan. Hela passet längst ner i inlägget! 
 
Igår då jag var allmänt nöjd över fartleken jag just löpt:
 
 
blogg - friidrott - intervaller - löpning - tips - träning - träningsblogg - träningsglädje

Mjölkkokt krämig havregrynsgröt

Godmorgon solstrålar! 
 
Helgen är i full gång och det gillar vi. Jag har just laddat upp med en krämig havregrynsgröt  (med jordnötskräm och smarrig topping), så snart ska jag dra på mig träningskläderna och bege mig mot nolia. Nya helgintervaller på g! 
 
Jag har aldrig gjort just denna gröt, och kan avslöja att det blev en riktig favorit redan efter första skeden. Den mättade bra, också. Tips! 
 
Idag så ska jag fira en tenta som jag fick tillbaka i veckan och lite annat som ni ska få höra om senare - det hela firas med brunch som lunch på invito efter träningen! I övrigt så står mellosmys och någon promenad på schemat idag, solen lyser och det tänker jag ta vara på. 
 
Men tillbaka till gröten. Såhär såg den ut: 
 
 
Mjölkokt havregrynsgröt med jordnötskräm, 1 skål 
 
Gröt: Koka ihop 1 dl havregryn, 2 dl mjölk (jag använde havre), och lite salt till en gröt. När den börjar bli klar så knäcker du i en äggvita och rör om. 
 
Kräm: Blanda 1/2 hyffsat stor och mogen banan med 1 msk jordnötssmör och en sked kvarg (hemskt gärna med vaniljsmak) 
 
Och sen öser du bara upp gröten i en fin skål, klickar över krämen och toppar med en massa blåbär och kokosflingor! Smaklig frulle. 
Helg - blogg - frukost - glutenfritt - helgfrukost - hälsosam - jordnötssmör - nyttig - recept - träningsblogg